Vad gör man en fredagkväll som denna?

Ja, vad ni göra vet jag inte, men jag bakar i alla fall bullar. Jag hittade ett recept här (som förövrigt är en otroligt inspirerande blogg för mig som älskar att baka!) som jag följde till en början men jag gjorde lite olika fyllningar istället för att bara göra en :) En liten note till mig själv bara: Nästa gång du tänker baka bullar (eller något annat för den delen), kolla så att det finns mjöl hemma INNAN du har blandat ihop degvätska och jäst. På så sätt slipper du en paniktur till affären medans degen (utan mjöl..) står och jäser hemma i köket.. 





Fyllde ena delen med ljus och vit choklad samt chokladkräm gjord av smör, florsocker och kakao, och den andra med smör, socker, vaniljsocker och lite vit choklad. :) Blev faktiskt riktigt gott och så luktar det ju himmelskt i hela huset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0